mandag 18. mars 2013

Gravid Light of Buddah.....

.....og tvillinger i vente på den store ferskenfargede!
 
Denne planten kommer som frø fra Kina, jeg har fått den fra Tyskland som småplante med såvidt et par blad i 2008. Den har ikke blomstret før og jeg regner med fargen blir oransje. Forresten, overaskelser har skjedd før, så kan jo bli noe annet.

Kineserne er mest opptatt av bladverket og det synes. Det er en annen størrelse og fasong på disse plantene enn de "vanlige". Det synes som om disse ikke blir de store beistene, og bladverket holder seg vifteformet.. Jeg har 3 Light of Buddah, dette er er den fineste med de tykkeste bladene. Hadde opprinnelig 4 men frosten tok den ene i fjor vår.

Etter de bildene jeg har sett av disse plantene pleier de ikke få særlig lang blomsterstilk, så er godt fornøyd med at den har kommet opp såpass.

Ellers er det flere blomster på gang. Den største planten min jeg kaller "Fersken" kommer med tvillinger da både den opprinnelige planten og en av avleggerne viser knopp. Det skal bli et syn.

1 kommentar:

  1. Ikke vanskelig å se at du er ekspert på disse plantene.
    Clivia Gardenii (blogginnlegg i fjor) har jeg ikke sett eller hørt om før.

    SvarSlett